14 februari, 2023

Hoe verandert de verkoop in de bouwsector?

e-commerce


Eerst de pandemie en vervolgens de politieke situatie maakten de zakelijke besluitvorming in onze sector uiterst moeilijk. Dus wat kan worden gedaan om het risico van een slechte beslissing te verminderen? Marktanalyse is van fundamenteel belang. Daartoe is het nuttig gebruik te maken van de verschillende beschikbare rapportages, waaronder de volgende editie van het verkoop- en marketing verslag van Eko-Okna, 'Evolutie van B2B-verkoop in de bouwsector'.

In dit artikel vindt u de antwoorden op de volgende vragen:


Hoe zag de e-commerce markt eruit in 2022?

Het afgelopen jaar is de geschiedenis ingegaan als een tijd van langzame terugkeer naar de "normaliteit". Dit betekent dat ieder van ons kan kiezen of hij aankopen doet in een stationaire winkel of online. Het ziet ernaar uit dat klanten het online winkelen zullen opgeven en, net als vóór de pandemie, eerder zullen kiezen voor stationaire aankopen. De werkelijkheid in 2022 bleek anders. Omdat de e-commerce markt blijft groeien, zoals blijkt uit een stijging van 3% vanaf 2021.1

En hoe is het aankoopproces in de ramen- en deuren branche veranderd? Dat komt u te weten in het rapport, dat u hier kunt downloaden.




In welke richting ontwikkelt uw markt zich?

Weet u welke factoren mensen in uw land stimuleren om online te kopen? Hoe komen internetgebruikers achter een nieuw merk of productaanbod? Of bent u misschien geïnteresseerd in hoe de belangstelling voor geselecteerde producten uit onze sector zich heeft ontwikkeld in online zoekopdrachten? Dit soort informatie vindt u in ons verslag.

En daar bovenop presenteert het rapport „Evolutie van B2B-verkopen in de bouwsector” gegevens voor 11 Europese markten. Zo kunt u zien hoe de verkooptrends zich ontwikkelen en uw bedrijfsactiviteiten aanpassen aan het gewenste land.


Waar gaat de verkoop heen?

In het verslag van Eko-Okna vindt u niet alleen de prognoses voor 2023. Het zal u helpen de strategische acties te ondernemen die belangrijk zijn om dit jaar een concurrentievoordeel te behalen. Niet alleen dat, in het rapport vindt u verschillende oplossingen waarmee u nieuwe klanten kunt werven.

„Volgens de prognoses is 2023 het jaar waarin de hybride verkoop zal domineren (no-line commerce). (...) Dit betekent dat zowel in de online als in de traditionele winkel een geoptimaliseerd aankoopproces voor snelheid en eenvoud belangrijk zal zijn.”


Waar kunt u ons verslag downloaden?

Het rapport 'Evolutie van B2B verkoop in de bouwsector' is een uitgebreide publicatie die informatie geeft over onze sector. Als u wilt weten hoe uw markt eruit ziet en een nieuw oogpunt voor uw bedrijf wilt krijgen, is het de moeite van het downloaden waard. Je kunt dit hier doen.

1. Rapport van de KvK „Omni-commerce. Ik koop comfortabel 2022”

Aandeel

Zie ook

Eko-Okna S.A.
Kornice, ul. Spacerowa 4
47-480 Pietrowice Wielkie
NIP: 6391813241, KRS: 0000586067

Onze website gebruikt internet-tags zoals cookies om persoonsgegevens te verzamelen en te verwerken om inhoud en advertenties te personaliseren en om het verkeer naar websites, apps en het internet te analyseren. Cookies zijn computergegevens die worden opgeslagen in bestanden en opgeslagen op uw eindapparatuur (d.w.z. uw computer, tablet, smartphone, etc.), die de browser naar de server stuurt telkens wanneer de pagina vanaf dat apparaat wordt geopend, terwijl u sites op het internet bezoekt. Informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens