14 februari, 2023
e-commerce
Eerst de pandemie en vervolgens de politieke situatie maakten de zakelijke besluitvorming in onze sector uiterst moeilijk. Dus wat kan worden gedaan om het risico van een slechte beslissing te verminderen? Marktanalyse is van fundamenteel belang. Daartoe is het nuttig gebruik te maken van de verschillende beschikbare rapportages, waaronder de volgende editie van het verkoop- en marketing verslag van Eko-Okna, 'Evolutie van B2B-verkoop in de bouwsector'.
In dit artikel vindt u de antwoorden op de volgende vragen:
Het afgelopen jaar is de geschiedenis ingegaan als een tijd van langzame terugkeer naar de "normaliteit". Dit betekent dat ieder van ons kan kiezen of hij aankopen doet in een stationaire winkel of online. Het ziet ernaar uit dat klanten het online winkelen zullen opgeven en, net als vóór de pandemie, eerder zullen kiezen voor stationaire aankopen. De werkelijkheid in 2022 bleek anders. Omdat de e-commerce markt blijft groeien, zoals blijkt uit een stijging van 3% vanaf 2021.1
En hoe is het aankoopproces in de ramen- en deuren branche veranderd? Dat komt u te weten in het rapport, dat u hier kunt downloaden.
Weet u welke factoren mensen in uw land stimuleren om online te kopen? Hoe komen internetgebruikers achter een nieuw merk of productaanbod? Of bent u misschien geïnteresseerd in hoe de belangstelling voor geselecteerde producten uit onze sector zich heeft ontwikkeld in online zoekopdrachten? Dit soort informatie vindt u in ons verslag.
En daar bovenop presenteert het rapport „Evolutie van B2B-verkopen in de bouwsector” gegevens voor 11 Europese markten. Zo kunt u zien hoe de verkooptrends zich ontwikkelen en uw bedrijfsactiviteiten aanpassen aan het gewenste land.
In het verslag van Eko-Okna vindt u niet alleen de prognoses voor 2023. Het zal u helpen de strategische acties te ondernemen die belangrijk zijn om dit jaar een concurrentievoordeel te behalen. Niet alleen dat, in het rapport vindt u verschillende oplossingen waarmee u nieuwe klanten kunt werven.
„Volgens de prognoses is 2023 het jaar waarin de hybride verkoop zal domineren (no-line commerce). (...) Dit betekent dat zowel in de online als in de traditionele winkel een geoptimaliseerd aankoopproces voor snelheid en eenvoud belangrijk zal zijn.”
Het rapport 'Evolutie van B2B verkoop in de bouwsector' is een uitgebreide publicatie die informatie geeft over onze sector. Als u wilt weten hoe uw markt eruit ziet en een nieuw oogpunt voor uw bedrijf wilt krijgen, is het de moeite van het downloaden waard. Je kunt dit hier doen.
1. Rapport van de KvK „Omni-commerce. Ik koop comfortabel 2022”
Direct contact: +31 202 490 999 Gesprekskosten volgens de prijslijst van de operator.
Eko-Okna S.A.
Kornice, ul. Spacerowa 4
47-480 Pietrowice Wielkie
NIP: 6391813241
KRS: 0000586067
Olszyny 9
44-373 Wodzisław Śląski
Naftowa 23
47-225 Kędzierzyn-Koźle