Het jaar 2021 is definitief voorbij als een tijd van verandering en revolutie in vele industrieën. Het bleek dat zelfs bedrijven die dachten dat hun product of dienst alleen geschikt was voor stationaire verkoop, e-commerce-oplossingen moesten introduceren.
Het was niet anders in het geval van kozijnenindustrie. Volgens het rapport "Omni-commerce. Ik koop comfortabel 2021", in het leven geroepen door de Kamer van de Elektronische Economie - aan het begin van de pandemie beperkten klanten van online winkels hun uitgaven en vermeden zij grote investeringen. In de laatste maanden van het jaar was echter al een duidelijke stijging zichtbaar wanneer het ging om verbouwingen of woningbouw.
Deze tendens was ook duidelijk in Eko-Okna. In 2021 noteerde de onderneming een omzetstijging van 37%, de hoogste in Italië, Nederland en Polen. Als u nieuwsgierig bent naar onze statistieken en conclusies, kunt u
ons rapport downloaden.E-commerce in de productiebranche - is het de moeite waard?
Meer dan zeven biljoen dollar - dat is naar schatting de waarde van de wereldwijde markt voor e-commerce in 2025. Het lijkt misschien dat de internetwinkeltrend niet van toepassing is op de bouwsector - maar niets is minder waar. Eko-Okna S.A. heeft met succes platforms geïntroduceerd die een impuls hebben gegeven aan de internetverkoop.
Onder de voordelen van de invoering van online verkoopoplossingen kunnen we noemen:
- lagere kosten voor het zakendoen, inclusief het uitstallen van goederen, het onderhoud van kantoren
- de mogelijkheid om het gamma producten snel uit te breiden en het aanbod uit te breiden
- vermogen om het bedrijf op te schalen
- gemakkelijker verkoop van producten in het buitenland
- tijdsbesparing indien vroeger naar de klant moest worden gereisd
- betere promotie van producten in Google search en verhoging van het verkooppotentieel.
Distributeurs van Eko-Okna kunnen rekenen op de steun van platforms die online verkoop en promotie ondersteunen. Aangezien de voorgestelde oplossingen zeer positief werden ontvangen, besloot de onderneming de in 2021 verkregen gegevens te gebruiken en een verslag over de e-commerce op te stellen.
Wat kun je ervan leren?
- Welke e-commercetrends hebben zich in 2021 ontwikkeld?
- Wat was het groeitempo van de gebruikers in de online wereld?
- Uit welke bronnen hebben de gebruikers het merk leren kennen?
Daarnaast vindt u een vergelijking van de traditionele en online verkoop op basis van de interne gegevens van Eko-Okna, zoals een analyse van de productverkoop op 11 Europese markten.
Om het volledige verslag te lezen, kunt u het
hier downloaden.