20 mei, 2021

Eko Okna zet nieuwe hal op en ontwikkelt productie van houten ramen

investeringen

De ontwikkeling van de productie van houten schrijnwerk is het belangrijkste onderdeel van het investeringsplan van de onderneming Eko Okna voor 2021.

De bouw van een nieuwe hal, productie en magazijn, waarvan de oppervlakte meer dan 44 duizend m² zal bedragen, is eind 2020 al begonnen. De investering zal naar verwachting later dit jaar in gebruik worden genomen.

De hal zal worden uitgerust met moderne, automatische verwerkingscentra en een ultramoderne lakstraat, die met een zeer hoge capaciteit zal werken. Reeds na een jaar zal de capaciteit van de lakstraat 250 ramen per shift bereiken. Hierdoor zullen wij een enorm concurrentievoordeel verwerven, namelijk de mogelijkheid om grote orders in korte tijd te produceren - aldus de vertegenwoordigers van Eko Okien.

Tot dusver beschikte de onderneming over een produktieruimte van bijna 190 duizend vierkante meter. Dankzij een dergelijke grote oppervlakte kon de fabrikant uit Kornice verschillende productietakken tegelijk ontwikkelen, waardoor hij een van de meest complete aanbiedingen op de markt kreeg. Het vervaardigt niet alleen PVC-schrijnwerk, maar ook aluminiumschrijnwerk, stalen schrijnwerk, buitenrolgordijnen, muggenhorren, gevelluiken, garagedeuren en erfafscheidingen. Het is ook de eigenaar van een enorme vloot vrachtwagens - meer dan 440 voertuigen, die elk zijn uitgerust met een vorkheftruck.

Vorig jaar slaagde het erin een record te bereiken, niet alleen in termen van inkomsten, maar ook in het aantal exportbestemmingen. In 2020 werden Eko Okna producten uitgevoerd naar 41 landen over de hele wereld. Het verst weg waren de Verenigde Staten, Nieuw-Zeeland en Australië.