21 september, 2019

Investering in transport, een nieuwe dimensie in logistiek

vervoer

Na de lancering van het magazijn voor afgewerkte goederen investeert Eko Okna in nieuwe oplossingen op het gebied van logistiek en transport.

Logistiek en transport zijn, naast de raamproductie, natuurlijk een zeer sterk punt van Eko Okna. De fabrikant maakt geen gebruik van oplossingen die door expeditiebedrijven worden aangeboden.

Hier worden alle afgewerkte producten vervoerd en vervolgens geassembleerd volgens de bestellingen. In verband met de ontwikkeling van de exportverkoop naar de VS is het magazijn ook aangepast voor het laden van containers.

Een andere logistieke verbetering zijn BDF-auto's. De eerste vrachtwagens zijn toegevoegd aan de Eko Okien vloot, die reeds uit 350 vrachtwagens bestaat. Voertuigen met een systeem van verwisselbare carrosserieën maken het mogelijk te laden zonder de aanwezigheid van een auto met chauffeur. - Containers worden op een speciaal platform met behulp van een trekker naar de laadzones van het pakhuis vervoerd, waar ze worden geladen. Na het laden worden ze teruggebracht naar de parkeerplaats waar ze op steunpoten staan. Op de dag van vertrek rijdt de chauffeur de container naar boven en haakt hem vast aan het chassis. Hierdoor kunnen we ruimte besparen in het magazijn en verbetert de interne doorvoer van het bedrijf, omdat de auto's niet opnieuw het MWG in hoeven en het interne verkeer niet blokkeren - legt Dawid Wyrtki van Eko Okna's transportafdeling uit.

Auto's met BDF-chassis zijn, net als de rest van het wagenpark, aangepast voor vorkheftruckvervoer. Eko Okna staat erom bekend altijd met een vorkheftruck op pad te gaan, zodat ze niet alleen kunnen leveren, maar ook de bestelling bij hun klanten kunnen uitladen. - Momenteel gaan onze BDF's naar Frankrijk en Duitsland. Maar we zijn al bezig om ze ook op andere routes te gebruiken - voegt Dawid Wyrtki eraan toe.

Dit jaar zal het wagenpark van de onderneming worden uitgebreid met 4 auto's van dit type. Volgend jaar zullen er anderen bij komen.