20 juli, 2021

PM Morawiecki bezocht Eko-Okna

viering

Tijdens zijn bezoek aan Kornice kreeg PM Mateusz Morawiecki de kans om te zien hoe de productie eruit ziet in een van de grootste Europese fabrieken.

Op maandag 12 juli bracht PM Mateusz Morawiecki een bezoek aan Silezië. Hij nam deel aan verschillende vieringen. Op zijn kalender stond ook een bezoek aan een van de grootste Europese raamfabrikanten, het bedrijf Eko-Okna. De premier kon met eigen ogen zien hoe de productie er hier uitziet. Tijdens een korte wandeling door het bedrijf werd hij vergezeld door de president en de bestuursleden van het bedrijf.

- Poolse ramen zijn vandaag ons belangrijkste exportproduct. Europeanen "kijken" steeds vaker door Poolse ramen - aldus premier Morawiecki. Hij vermeldde ook dat het de export was, die goed is voor meer dan 80% van de inkomsten van Eko-Okna, die Polen heeft geholpen om "met droge voeten" door de coronavirus pandemie te komen. - De exportdynamiek was gewoonlijk lager dan de importdynamiek. Vandaag komt daar verandering in. Onder meer dankzij een onderneming als Eko-Okna, die in enkele jaren van 20 duizend vierkante meter is gegroeid tot tien keer haar omvang. Het is goed dat de Poolse industrie zich ontwikkelt en het zo goed doet. Ik feliciteer u en bedank u - voegde de premier eraan toe.

Tijdens de bijeenkomst benadrukte Mateusz Kłosek, voorzitter van het bedrijf, dat de steun van de autoriteiten, zowel lokaal, provinciaal als gouvernementeel, zeer belangrijk is voor het bedrijf. Hij bedankte echter niet alleen de premier voor zijn bezoek en de warme woorden in de richting van het bedrijf, maar richtte zich in de eerste plaats tot de werknemers.

Overigens zou ik namens mijzelf en de premier alle werknemers willen bedanken. De minister-president heeft mij er vandaag herhaaldelijk op gewezen dat dit een familiebedrijf is, dat hier veel gezinnen, veel jonge mensen werken. Ik wil dat het bedrijf zich blijft ontwikkelen. Zolang iedereen er evenveel hart voor heeft, zal het zeker gebeuren," zei de voorzitter van Eko-Okna S.A. Mateusz Kłosek.